Monday 24 October 2016

POWERBANK



Assalamualaikum..

Hari ini entry saya adalah berkenaan dengan ‘Power Bank’. Hampir 89% rakyat Malaysia ( tak termasuk warga asing ) mempunyai smartphone dan tablet yang diusung ke sana ke mari setiap hari. Semahal dan secanggih mana pun smartphone anda, ia tetap tak kan dapat berfungsi jika tiada kuasa bateri nya kan? Apa guna smartphone mahal-mahal, tapi bila kawan nak pinjam phone battery pulak ‘Kong’ @ habis… Malu lah kan.. hehe..:-)
Jadi,kawan yang tak jadi pinjam tu pun suggestkan anda gunakan POWER BANK. Tujuan Power Bank ini hanyalah untuk menyelesaikan masalah besar anda tadi iaitu MASALAH KEHABISAN POWER BATTERY PHONE.

Tapi mesti anda tertanya-tanya, APA BENDA POWER BANK ni? Apa FUNGSI POWER BANK ni? Power Bank adalah suatu alat yang digunakan untuk mengecas phone atau tablet anda tanpa memerlukan soket. Ia diibaratkan “extra battery” untuk phone anda. Anda boleh cas Power Bank ini dengan menggunakan charger phone , USB komputer /laptop atau menggunakan Power Bank yang lain.

Power Bank lazimnya digunakan untuk mengecas handphone bila-bila masa dan di mana sahaja. Pemakaiannya yang mudah dan praktikal, menjadikan Power Bank ini menjadi popular sebagai media untuk mengisi daya handphone.

Jadi, layari segera www.payang.my dan dapatkan pelbagai pilihan powerbank untuk kegunaan smartphone anda. Bagi saya,adalah amat berbaloi untuk mendapatkan sebuah power bank untuk menjamin “nyawa” smartphone kesayangan anda. Lebih-lebih lagi jika anda adalah seorang yang aktif melayari internet dan bersosial di FB, Twitter mahu pun Instagram.



RUGI JIKA ANDA ADA SMARTPHONE TETAPI TIADA POWER BANK sebagai back up power.






No comments:

Post a Comment